pondelok 8. júna 2015

JAHODOVÁ ZMRZLINA - PO PRVE



Preto PO PRVÉ, lebo: - nikdy som doma zmrzlinu nerobila
                                    - lebo ju chcem urobiť ešte raz a trochu inak
Zmrzlina chutí ako jahodová dreň obliata smotanou. To jest dala som tam veľa jahôd. Aj napriek tomu je perfektná a BIO - BIO, nakoľko ešte nikdy naše jahody neboli ani hnojené, ani striekané. Prečo?  To by bolo na dlho, ale keď to zhrniem "NIE SÚ LIDI", kto by to urobil.
ČO budete potrebovať?  500 g  jahôd
                                         250 ml šľahačkovej smotany
                                         1 a pol lyžice práškového cukru, alebo medu. 
Ja nemám rada med, tak som dala cukor










 Jahody očistíme a dáme zamraziť.  Do mixéru si dáme všetky ingrendiencie a poriadne rozmixujeme. Už hneď sa to dalo jesť, bol to taký hustý, chladený, jahodový koktail - taká riedšia zmzlina. ALE.....
Ja som chcela aby v zmrzline boli kúsky jahôd a dala som tam ďaľších 200 g jahôd a len tak jemne rozsekala a celá zmes bola zrazu veľmi tekutá a preto som to musela dať do mrazničky. Zmes zmrzla za cca 4 hodiny.
 Takže nabudúce nebudem experimentovať a skúsim inú variantu.



                                     PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A DOBRÚ CHUŤ.

6 komentárov:

  1. Vypadá to super, taky už jsem doma několikrát zkoušela zmrzlinu ze smetany, ale mě vadí, že jak se to jen udělá takto a dá do nádoby a nechá se to zmrznout a občas trochu promíchá, tak potom jak se to vyndá, tak mi přijde, že v tom jsou jakoby krystalky ledu, že to není úplně taková ta nadýchaná zmrzlina :), ale asi jsem moc rozmazlená :D... tak jsem právě přemýšlela, že bych si chtěla zkusit pořídit domů zmrzlinovač, co se chladí sám a je za 30 minut hotovo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ta zmrzlina sa mala jest hned taka rietka, vtedy bola perfektna, ale ja som tam pridala este jahody nezmrznute a cele to bolo tekute. Po miesani a zmznuti bolo ako jahodova dren. Asi tie krystaliky. Chcem vyskusat ze vyslaham slahacku tiez osobitne jahody, jemne zmiesam a dam zmrznut. To bude zmrzlina po druhe:-)

      Odstrániť
  2. Šikulka Zitka !, na blogu U nás na kopečku...mala Monika recept na zmrzku, mrkni :-)
    Ja som si dnes uvedomila, že máme už prezreté čerešne a nič som z nich nepiekla !
    Ale boli trópy ! Trúbu, by som určite nepúšťala !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My mame stary dom, zatial je celkom dobre. Konecne ked sadnem sa nemusim prikryt. Ruru by som este zniesla. Mam prestudovane este dalsie recepty, tento najjednoduchsi som vyskusala prvy. Hlavne nechcem s vajickom. Inak tato velmi chutila rodine. Manzel si pridal.

      Odstrániť
  3. Woooou zmrzlinka...v tej horúčave by aj bodla. Píšem si do poradia...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mňam! Mohla bych jahody jíst denně, v různých podobách! Zmrzku jsem si letos ještě neudělala, brzy zrealizuju.

    OdpovedaťOdstrániť