utorok 24. marca 2015

TABURETKA - zo starej stoličky

ZO STAREJ  STOLIČKY  TABURETKA

Keď sa podaril kozmetický stolík, tak treba prerobiť aj ďalšie kusy nábytku. Vôbec sa k nemu nehodila pôvodná taburetka.










                              
                        Kto by tieto stoličky nespálil?  

 Tú som vyrobila zo starej stoličky. Chcela som modernejší vzhľad a nakoľko som vedela, že steny budú jemnúčko tyrkysové, tak som chodila po obchode so vzorkovníkom farieb a vyberala som k tomu tyrkysovú látku.
Pôvodné stoličky od mamy sa mi nepáčili, tak mokli na dvore a čakali na spálenie, ale konštrukcia

PRED
aj napriek poveternostným podmienkam vydržala. Pravdepodobne sa nábytok dakedy vyrábal tak, aby vydržal navždy, nie ako teraz, aby vydržal 2. roky do konca záruky.


   Návod:  prvá verzia k drevenému stolíku
PO
    Zo starých stoličiek si odrežeme opierky a na sedátko (bolo jedno aj zachovalé) si nastreľovačkou  pripevníme nové čalúnenie.
Zničené a z oxidované drevo natrieme farbou, alebo moridlom.
 
Návod : druhá verzia k zrkadlovému stolíku
1. Chcela som urobiť štvorcovú taburetku, tak som chýbajúcu časť pri pôvodnej opierke vyplnila molitanom.
2. Vymerala som 9 bodov, kde z druhej strany navŕtam diery na ozdobné prešitie.
 3. Na šijacom stroji som ušila veľmi, veľmi tesný poťah.
4. S pevnou a hrubou niťou som prišívala okrasné mini krúžky (nechcela som gombíky z vrchnej strany, chcela som taký iný ozdobný detail).
5. Z druhej strany som  dala gombíky, aby som niť vedela pevne upevniť. Je to jedno aké gombíky, doma vždy nejaké sú. Je len náhoda, že som mala tyrkysové ako poťah. Keď mám prišité všetky krúžky, taburetka je hotová.
6. Ešte som dolný okraj látky zahla a nakoľko poťah je naozaj veľmi natesno ušitý, tak drží už pol roka, ako keby bol prišitý.




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára