utorok 24. marca 2015

IKEA DIY luster

Prerábka IKEA papierového guľatého lustra


Každý pozná lampiónové papierové lustre, ktoré sa dajú kúpiť v každom nábytkárstve.  Sú ľudia, ktorým sa to páči v pôvodnom stave a ľudia, ktorí si to dofarbia, dolepia, prerobia. K tým druhým patrím  aj ja. V tomto prípade u mňa neplatí v jednoduchosti je krása. Ja som luster chcela oblepiť alobalovými pásmi, ale nešlo to, alobal sa zle strihal a krčil sa a zle sa lepil a.. vzdala som to. 


Doma som našla sivú organzu (silonovú látku) 2m/140cm a potom som ešte doložila s 0,5m žltou látkou.
NÁVOD - Najprv si celú látku postrihám na 15 cm široké pásy, potom do nich ešte striháme zárezy, 3,5-4 cm široké  prúžky.  Strihala som od oka, nikto nezbadá rozdiely.
- Začneme lepiacou pištoľou lepiť v dolnej časti. Lampión si postavím do veľkého hrnca, aby sa nehýbal, tak sa najlepšie pracuje. Po 4 vrstve som luster otočila a lepila ďalej.




       -V 2/3 sa mi minula sivá látka, tak našťastie som doma ešte mala inú, inej farby, tak som to vkladala do zvyšnej sivej.
       - Vrstvy lepíme od seba na šírku 2-3 cm, nakoľko látka je priesvitná, potrebujeme tam nalepiť veľa vrstiev, aby nepresvital papier a nebolo vidno lepenie. 
       - Nakoniec som všetky prúžky poriadne skrátila a konce zastrihla na šikmo.

      Ak môžem poradiť použila by som menší luster, tento je dosť veľký. 
      Ako sa utiera prach?  Jednoducho ho zvesíte a vyprášite.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára